ایکسب بستری برای توسعه کسب وکار

0
157

شرکت های تولیدی، تجاری و خدماتی برای فروش محصولات خود همواره هزینه های سنگینی می کنند، از بازاریابی و تبلیغات گرفته تا یافتن نمایندگی در سطح کشور و جهان.

مشکل فروش اکنون مهمترین مشکل شرکت های داخلی است. عمده شرکت ها به روش های سنتی، کالاهای خود را عرضه می کنند و از طریق شبکه های فروش، کالاهای خود را می فروشند اما ابزارهای جدید علاوه بر کاستن از هزینه های تبلیغات و بازاریابی، به شرکت ها فرصت می دهد بی واسطه با فروشندگان اصلی در تماس باشند و بر اساس نیازهای آنها کالاهای خود را تولید و عرضه کنند.

شبکه سنتی عرضه، هزینه را افزایش می دهد و برای همین استفاده از روش های تازه می تواند هزینه سربار تولید و تجارت را کاهش دهد.

ایکسب به عنوان اولین وبسایت تجارت الکترونیک در ایران، دست تولید کننده و تجار را در دست مشتریان قرار می دهد.

ایکسب که 10 سال پیش با هدف تامین مواد و محصولات شرکت های مرتبط با انرژی نظیر نفت، گاز، پتروشیمی، نیرو و … فعالیتش را آغاز کرد، اکنون بستری برای فعالیت همه شرکت های تولیدی، صنعتی و تجاری فراهم کرده تا هم کالاهایشان را در داخل و هم در سطح جهان عرضه کنند.

ایکسب www.ecasb.com در واقع یک وبسایت B2B  (عمده فروشی) است که تولید کنندگان، صادر کنندگان و واردکنندگان و بنکداران در آن کالاهای خود را به صورت عمده معامله می کنند. هدف ایکسب ایجاد بستری برای خرید و فروش آنلاین به صورت عمده فروشی  است و شرکت های تولیدی و خدماتی می توانند خدمات خود را در این بستر ارائه کنند، برای کالاها و خدماتشان مشتری بیابند و نیازهای خود را از طریق عرضه کنندگان کالا و خدمات تامین کنند.

 

امکانات اختصاصی شرکتهای عضو

معرفی شرکت و محصولات

وبسایت بستری است که شرکت ها خودشان را در آن با کالاها و خدمات شان با عکس، فیلم و کاتالوگ به صورت رایگان معرفی می کنند. شرکت های تولیدی و تجاری می توانند با یک ایمیل یا از طریق شبکه های اجتماعی نظیر گوگل و لینکداین عضو ایکسب شوند و از خدمات آن استفاده کنند.

استعلام قیمت

وبسایت ایکسب دارای یک شبکه منحصر به فرد استعلام قیمت (منبع یابی ایکسب ecasb.sourcing)ست که شرکت ها می توانند درخواست های خرید خود را در وبسایت بگذارند و به صورت اتوماتیک برای تمامی فروشندگان و تامین کنندگان کالا ارسال شود. در صورتی هم که درخواست معینی را به شرکتی خاص می دهند، آن شرکت ملزم است تا مدت زمان معینی به درخواست کننده پاسخ دهد در صورتی که پاسخ ندهد، این درخواست برای بقیه تامین کنندگان کالا ارسال می شود.

ارتباط با مشتریان

همه شرکت ها در ایکسب صفحه اختصاصی خود را دارند. میل باکس اختصاصی نیز در اختیار همه شرکت ها قرار می گیرد و تمامی درخواست ها به میل باکس اختصاصی آنها فرستاده می شود و از طریق ایمیل و پیغام به اعضا اطلاع داده می شود که ایمیل یا درخواست تازه ای دارند. شرکت های عضو هم با مراجعه به میل باکس اختصاصی از پیغام ها و درخواست ها مطلع می شوند.

 

برخی از خدمات ایکسب که در آینده نزدیک در اختیار شرکت های عضو قرار می گیرد

فروشگاه عمده فروشی

علاوه بر این، ایکسب به زودی صاحب یک فروشگاه عمده فروشی نیز خواهد بوداست که شرکت ها با جزئیات همه کالاها و خدمات خود را معرفی می کنند. در این بخش، شرکت ها قیمت های عمده فروشی کالاها و خدمات را در اندازه ها و ابعاد مختلف اعلام می کنند. در صورتی که می خواهند مشتری ابتدا کالا و خدمات را آزمایش کند می توانند سبد کوچکی از کالاها را با قیمت مشخص یا به صورت رایگان در اختیار مشتریان خود بگذارند تا آنها قبل از خرید عمده، نمونه کار را امتحان کنند.

مزیت ها:

  • سرعت بالا
  • مشتریان بیشتر
  • قیمت رقابتی
  • حذف واسطه ها
  • دسترسی به بازار بین المللی
  • کاهش هزینه های بازاریابی

 

اعتبار سنجی و ارزیابی مالی شرکتهای عضو

برای تضمین تجارت به زودی شرکت های داخلی و بین المللی همکار ایکسب، ضمن بررسی و تائید امکانات مالی و تولیدی و تجاری شرکت های عضو طلایی و ویژه ایکسب، به همه شرکت های خریدار امکان می دهد تا با اطمینان خاطر کالاهای مورد نیاز خود را از منابع مورد اعتماد بخرند.

حمل ونقل

امکانات حمل و نقل نیز از طریق برخی از شرکتهای داخلی و  بین المللی فراهم شده که کالاهای خریداری شده را در داخل و هم در سطح جهان حمل خواهد کرد. یک بانک داخلی نیز برای اطمینان شرکت ها مسئولیت انتقال پول را عهده دار خواهد بود و بعد از خرید کالا و انتقال کالا به دست مشتری، بانک همکار ایکسب، پول را به فروشنده منتقل خواهد کرد.

بازرسی کالا

از جمله مزیتهای استفاده از ایکسب برای خرید کالا، استفاده از خدمات بارزرسی کالا که توسط شرکتهای معتبر داخلی و بین المللی در اختیار شرکتهای عضو قرار خواهد گرفت.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید