همکاری با ایران را توسعه می دهیم

0
164

نمایشگاه های هانوفر ترکیه در سال 1966 آغاز به کار کرد. این نمایشگاه مسئول برنامه ریزی، سازمان دهی و اجرای نمایشگاه های دویچه مسه در ترکیه است. دویچه مسه یکی از ده شرکت بزرگ برگزارکننده نمایشگاه است. این شرکت 20 نمایشگاه را به همراه شریک تجاری خود برگزار می کند. بخش اعظم این نمایشگاه ها، نمایشگاه های صنعتی هستند. علاوه بر برگزاری نمایشگاه ترکیه، فعالیت اصلی نمایشگاه های هانوفر در ترکیه سازمان دهی حضور شرکت های ترک در نمایشگاه های دویچه مسه در سراسر دنیا است. نمایشگاه های برگزار شده توسط نمایشگاه های هانوفر ترکیه شامل نمایشگاه بین المللی صنعت و فلزکاری WIN Metal Working، نمایشگاه اتوماسیون WIN Eurasia Automation، نمایشگاه اتومکانیک Automechanica İstanbul با مشارکت نمایشگاه فرانکفورت، نمایشگاه و کنفرانس محیط زیست و انرژی ICCO ، نمایشگاه سبیت CeBIT Bilişim Eurasia، , DOMOTEX Turkey, ISK-SODEX, TESKON+SODEX, SODEX ANKARA,Pool Expo, PaWex-Comp, ANKİROS, ANNOVER, TÜRKCAST, ALUEXPO است.

 

خانم الیف کایا مدیر بازاریابی دویچه مسه درباره نمایشگاه ها و همایش ها و اهداف آن به پرسش های ما پاسخ داده است.

 

هدف شما از همکاری با شرکت های خارجی چیست و با چه کشورهایی همکاری می کنید؟

همکاری با شرکت های خارجی به معنای بین المللی بودن است و این همان چیزی است که ما برای آن کار می کنیم. البته مطمئنا هدف اصلی ما برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه ها در ترکیه است و برای رسیدن به این هدف و ارتقای بیشتر نیاز به همکاری با کشورهای همسایه داریم.

چند سال است که با شرکت های ایرانی همکاری دارید و نتایج آن چه بوده است؟

سالیان طولانی است که ما با ایران همکاری می کنیم  و همیشه شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان زیادی از ایران داشته ایم. در بعضی از نمایشگاه ها نیز در بخش های مختلف هیات هایی از دو کشور ایران و ترکیه به ما یاری رسانده اند. در سفر اخیر ما به ایران، متخصصان زیادی را ملاقات کردیم که با نمایشگاه وین اوراسیا آشنا بودند و با شرکت های ترکیه ای همکاری می کردند. ما همچنین دوموتکس را در ترکیه برگزار می کنیم. ما از ابتدای کارمان همواره همکاران ایرانی زیادی داشته ایم

 

تمرکز شما بیشتر در چه بخش ها و صنایعی است و مزیت شرکت های بین المللی برای حضور در نمایشگاه چیست؟

بیشتر نمایشگاه های ما در حوزه های تجاری و صنعتی هستند. با توجه به این که هدف این روزهای صنایع بیشتر این است که تولید افزایش و هزینه ها کاهش یابد امروزه تمرکز اصلی ما بیشتر بر بهبود تحقیق و توسعه و نوآوری است و با توجه به این موضوع، نمایشگاهی همچون وین اورسیا نقش اساسی دارد. ما به همه کسانی که قصد دارند ارتباطات تجاری با ارزشی ایجاد کنند توصیه می کنیم در این نمایشگاه شرکت کنند. نمایشگاه وین موقعیت خوبی را برای اشخاصی که می خواهند با شرکت های بزرگ آشنا شوند و روابط تجاری خودشان را افزایش دهند فراهم می کند.

 

چه امکاناتی از سوی نمایشگاه در اختیار شرکت های خارجی قرار می گیرد و شرکت های خارجی چگونه می توانند در نمایشگاه حضور یابند.

اگر تعداد افراد به تعداد مد نظر ما برسد برای هر کدام از آنها هزینه هتل برای سه روز و دو شب و هزینه ترانسفر از فرودگاه به هتل و نمایشگاه را برعهده می گیریم و همچنین برای این گروه جلسه های b2b برگزار خواهیم کرد و حتی اگر تمایل داشته باشند امکان بازدید از کارخانه ها را نیز فراهم می کنیم. برای ثبت نام در نمایشگاه می توانید با نماینده ما در تهران فوژان راهبران هماهنگ کنید.

 

شرکت های ایرانی بیشتر در چه بخش هایی علاقمندند با شرکت های ترک کار کنند و نمایشگاه چه کمکی به آنها در ارتباط با گسترش همکاری ها می کند.

هر ساله با همکاری وزارت اقتصاد از کشورهای هدف ما تعداد زیادی هیات خریدار به نمایشگاه های ما می آیند. علاوه بر این در نمایشگاه های هانوفر در ترکیه برنامه خریداران میزبان را نیز تدارک می بینیم. در این گردهمایی b2b گروه های خریدار، نمایندگان انجمن ها و خبرنگاران از کشورهای مختلف شرکت می کنند. بنابراین برای شرکت هایی که علاقمند بازار جدید باشند و همکاری های خود را گسترش دهند، نمایشگاه زمینه های تجاری مهمی فراهم می کند.

شرکت های تولیدی و صنعتی ترکیه، فعالیت گسترده ای در ایران دارند شما برای توسعه و گسترش فعالیت هایشان چه کارهایی انجام می دهید؟

ایران بازار مهمی برای شرکت های تولیدکننده ترکیه محسوب می شود. بخصوص بعد از رفع تحریم ها، پتانسیل زیادی برای ایجاد روابط تجاری بین دو کشور ایجاد شده است. با برگزاری این نمایشگاه ها ما فرصت هایی را برای شرکت هایی که تمایل به تولید دارند ایجاد می کنیم.

 

امسال در نمایشگاه صنعت در ایران شرکت داشتید، نمایشگاه صنعت را چگونه دیدید؟

این اولین باری بود که ما در این نمایشگاه شرکت کردیم. گروه تولیدی این نمایشگاه  خیلی شبیه نمایشگاه های وین اوراسیا هستند. ما از نمایشگاه خوشمان آمد. با شرکت هایی که از قبل با آنها در نمایشگاه های خودمان آشنا شده بودیم ملاقات های خوبی داشتیم و از همه مهم تر این که این نمایشگاه، نمایشگاهی بین المللی بود. پاویون های کشورها خیلی وسیع بودند و این نشان از اهمیت ایران برای کشورهای اروپایی دارد و مطمئنا یکی از قدیمی ترین شرکای تجاری ایران شرکت های ترکیه ای هستند و آنچه ما دیدیم هم گواه این موضوع بود چون اکثر شرکت های ترکیه ای با شرکای ایرانی خود در نمایشگاه حاضر بودند.

 

آیا این همکاری موقتی است یا درصدد هستید در آینده در نمایشگاه های مشابه در ایران شرکت کنید؟

همکاری ما طولانی مدت خواهد بود. ما امیدواریم که پاویون ایرانی ها و هیات های نمایندگانی را در نمایشگاه های آینده داشته باشیم.

 

برنامه شما برای همکاری با ایران بر چه زمینه هایی استوار است

ما امیدواریم برای نمایشگاه های سال 2017 بتوانیم پاویون های ایرانی در نمایشگاه ها داشته باشیم و امیدواریم برای نمایشگاه های 2018 ایران را به عنوان کشور شریک در نمایشگاه های خود داشته باشیم و مطمئنا با کمک این نمایشگاه ایران می تواند توانایی صنعتی خود را بهتر به نمایش درآورد.

 

ایران و ترکیه به عنوان همسایه، ظرفیت های زیادی برای همکاری دارند، به نظر شما چه بخش هایی هم اکنون آمادگی توسعه دارند و برای توسعه همکاری ها چه اقداماتی باید انجام شود؟

دقیقا درست است. ما سابقه طولانی مدتی از همکاری های دو کشور ایران و ترکیه داشته ایم. مشترکات زیادی داریم و فرهنگ دو کشور به هم نزدیک هستد. ما فکر می کنیم همین که این روند به همین شیوه امروز ادامه یابد کافی خواهد بود. ما روابط خوبی داشته ایم فقط نیاز داریم همکاری های خودمان را در همه بخش ها بیشتر تقویت کنیم.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید