افزایش تولید فولاد خام در ایران

0
189

جدیدترین آمار انجمن جهانی فولاد (ورلد استیل) نشان داد تولید فولاد خام در سراسر جهان از جمله ایران در ماه میلادی گذشته افزایش یافته است.

این آمار نشان داد تولید جهانی فولاد خام در سپتامبر سال ۲۰۱۶ نسبت به سپتامبر سال گذشته به میزان دو درصد رشد کرده و به ۱۳۲.۹ میلیون تن رسیده است. متوسط ظرفیت استفاده از کارخانه‌های فولاد در سراسر جهان در سپتامبر ۷۰ درصد بود که ۶۹.۵ درصد نسبت به سپتامبر سال ۲۰۱۵ و ۱.۵ درصد در مقایسه با اوت امسال رشد داشت.

بر اساس گزارش متال اوربیس، مجموع تولید فولاد خام جهان در ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۶ به ۱.۱۹ میلیارد تن رسید که به میزان ۰.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.

آسیا

تولید فولاد خام آسیا در سپتامبر امسال به ۹۲.۵۸ میلیون تن رسید که ۳.۷ درصد نسبت به سپتامبر سال ۲۰۱۵ رشد داشت. تولید چین در همین مدت با ۳.۹ درصد رشد، به ۶۸.۱۷ میلیون تن، تولید ژاپن با ۱.۵ درصد کاهش به ۸.۴۴ میلیون تن، تولید هند با ۸.۵ درصد افزایش، به ۷.۸۸ میلیون تن و تولید کره جنوبی با ۱.۱ درصد رشد، به ۵.۷۲ میلیون تن بالغ شد.

اروپا

تولید فولاد خام اتحادیه اروپا که متشکل از ۲۸ کشور است، در سپتامبر به ۱۳.۲۶ میلیون تن رسید که ۱.۷ درصد کاهش سال به سال داشت.تولید فولاد خام در آلمان در سپتامبر بر مبنای سال به سال با ۳.۹ درصد کاهش، به ۳.۲۵ میلیون تن، در ایتالیا با ۵.۳ درصد کاهش، به ۱.۹۹ میلیون تن و در فرانسه با ۲.۲ درصد افزایش، به ۱.۲۷ میلیون تن رسید.

قاره آمریکا

تولید فولاد خام آمریکای شمالی در سپتامبر به ۸.۹۴ میلیون تن بالغ شد که ۴.۷ درصد کاهش سال به سال داشت. تولید فولاد در ایالات متحده آمریکا در همین مدت ۳.۸ درصد کاهش یافت و به ۶.۳۱ میلیون تن رسید و در مکزیک با ۵.۵ درصد کاهش، به ۱.۶ میلیون تن بالغ شد.

در آمریکای جنوبی، تولید فولاد خام در سپتامبر به ۳.۲۷ میلیون تن رسید که ۴.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت و تولید برزیل در مدت مذکور با ۳.۱ درصد افزایش، به ۲.۵۸ میلیون تن رسید.

اتحادیه کشورهای مشترک المنافع

تولید فولاد خام اتحادیه کشورهای مشترک المنافع (CIS) در سپتامبر به ۸.۲۳ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۵ درصد کاهش داشت.

در همین مدت، تولید روسیه با ۲.۱ درصد کاهش، به ۵.۷۴ میلیون تن رسید و تولید اوکراین با هشت درصد کاهش، به ۱.۸۸ میلیون تن بالغ شد.

آفریقا و خاورمیانه

تولید فولاد خام ایران در سپتامبر ۱۸.۸ درصد رشد کرد و به ۱.۵۸ میلیون تن رسید.

بنابر تازه ترین گزارش انجمن جهانی فولاد تولید فولاد ایران در ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی ۸ درصد رشد کرد و به ۱۳ میلیون ۲۱۰ هزار تن رسید

بر اساس این گزارش، تولید فولاد ایران که در ماه های ژانویه تا سپتامبر 2015 بالغ بر 12.231 میلیون تن اعلام شده بود در مدت مشابه سال جاری میلادی به 13.21 میلیون تن افزایش یافته است.

افزایش 8 درصدی تولید فولاد ایران در 9 ماهه 2016 در حالی است که تولید فولاد جهان در این مدت با افت 0.5 درصدی مواجه شده و به 1197 میلیون تن رسیده است.

تولید فولاد منطقه خاورمیانه نیز در 9 ماهه نخست 2016 با افت 0.8 درصدی مواجه شده و به 20.736 میلیون تن رسیده است. 63 درصد فولاد تولیدی خاورمیانه در این مدت در ایران تولید شده است.

تولید فولاد عربستان در ماه های ژانویه تا سپتامبر امسال با افت 20.8 درصدی مواجه شده و به 4.467 میلیون تن رسیده است. تولید فولاد قطر نیز 11.2 درصد افت داشته و به 1.988 میلیون تن رسیده است.

 

 

ایران به دنبال رسیدن به صادرات بیست میلیون تنی فولاد در افق۱۴۰۴

می خواهیم 20 میلیون تن فولاد صادر کنیم

مدیر عامل فولاد مبارکه با بیان اینکه سال آینده ظرفیت تولید فولاد این مجموعه بیش از 2 میلیون تن افزایش خواهد یافت، گفت: میزان صادرات این مجموعه در سطح فعلی باقی میماند و تولید افزایش یافته به بازار داخلی اختصاص خواهد یافت.

بهرام سبحاني  در مصاحبه با نشريه بلومبرگ در حاشيه نشست سالانه انجمن جهاني فولاد در دبي با بيان اينکه سال آينده ظرفيت توليد فولاد اين مجموعه بيش از 2 ميليون تن افزايش خواهد يافت، گفت، ميزان صادرات اين مجموعه در سطح فعلي باقي مي ماند و توليد افزايش يافته به بازار داخلي اختصاص خواهد يافت.

مدير عامل فولاد مبارکه اقتصاد کشور را رو به رشد دانست و افزود هر روز شاهد افزايش تقاضا در بازار داخلي هستيم. افزايش رشد اقتصادي به منزله مصرف فولاد بيشتر براي ساخت مسکن، توليد خودرو، لوازم خانگي و ساير محصولات خواهد بود و سرانه مصرف فولاد در کشور مي تواند از ميزان فعلي 235 کيلوگرم فراتر رفته و حتي از مرز 300 کيلوگرم براي هر نفر عبور کند.

سبحاني گفت: امسال تقاضاي فولاد در کشور حدود 19 ميليون تن خواهد بود و دولت طبق برنامه به دنبال افزايش ظرفيت توليد فولاد به 55 ميليون تن تا سال 1404 است که از اين رقم 35 تا 36 ميليون تن فولاد قرار است به مصرف داخلي برسد.

وي افزود: ايران قصد دارد طي سالهاي آينده به صادرات 20 ميليون تن فولاد دست پيدا کند.

پنجاهمين نشست سالانه انجمن جهاني فولاد (WSA) با حضور روساي شرکت هاي بزرگ فولادي جهان از 19 تا 21 مهر ماه در دبي برگزار شد.

کارشناسان در اين نشست اخبار بسيار مثبت و اميدوارکنندهاي مبني بر سپري شدن بحران بازار جهاني فولاد عنوان کردند و پيش بيني مي شود امسال و سال آينده تقاضاي جهاني فولاد افزايش يابد.

اليستر رمزي مدير تحقيقات متال بولتن روند تقاضا در بازار جهاني فولاد را رو به رشد دانست و گفت: پيش بيني اين است که قيمت فولاد در سال 2017 بهتر مي شود.

برآورد مي شود تقاضاي جهاني فولاد در سال 2017 با رشد 0.5 درصدي به يک ميليارد و 510 ميليون تن برسد و امسال نيز تقاضاي جهاني فولاد با رشد 0.2 درصدي به يک ميليارد و 501 ميليون تن خواهد رسيد.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید