تصاویر خودروهای 100 سال آینده

0
391

مدتی پیش برند مشهور BMW خودروی مفهومی خود با نام  “چشم انداز  100 سال آینده”   (NEXT 100 Vision)  را معرفی نمود و تیتر خبرگزاری های جهان شد. این شرکت تصمیم گرفت در سالگرد 100 سالگی برند خود، به جای صحبت از گذشته، آینده خود را در یک قرن بعد مجسم کند و از فن آوری های سال ها بعد صحبت کند.

روز گذشته BMW  دو مدل مفهومی دیگر از  دو،  زیر مجموعه اصلی خود رولزرویس و مینی کوپر رونمایی نمود. این خودروساز،  در تلاش است آینده دور را برای طرفداران خود در تمام زیر مجموعه هایش کامل کند.

1-BMW NEXT 100 Vision
مدل مفهومی 100 سال بعدBMW، تاکید بر شاخصه هایهنری طراحی خودرو بوده و حالتی جواهرگونه دارد. مهم ترین ویژگی این خودرو، تمرکز آن بر فن آوری موسوم به هندسه زنده Alive Geometry  است که بدنه آن را غیر سلب و قادر به تغییر شکل و انعطاف پذیر می سازد. این بدنه نه تنها به راحتی خرد و شکسته نمی شود بلکه حالتی  کش سان داشته و  چرخ ها را  در بر بگیرد.

علاوه بر ظاهر، نهایت هوش مصنوعی و ارتباط دیجیتال خودرو با اجسام و خودروهای دیگر رانندگی را ایمن تر و لذت بخش تر خواهد کرد به طوری که احتمال تصادف به صفر رسیده ودیگر خطای انسانی در رانندگی وجود نخواهد داشت.

از سویی دیگر، تمام مواد به کار رفته در این خودرو، از چرم صندلی ها گرفته تا فلز بدنه و فیبر کربن داشبورد، به کلی قابل بازیافت بوده و از مواد دور ریختنی دیگر صنایع حاصل می شوند.

بی ام و، مینی و رولزرویس چگونه خواهند بود؟

بی ام و، مینی و رولزرویس چگونه خواهند بود؟

بی ام و، مینی و رولزرویس چگونه خواهند بود؟

بی ام و، مینی و رولزرویس چگونه خواهند بود؟

 2- Rolls Royce 103EX Next 100 Vision
رولزرویس مفهومی 103، نگاهی به 100 سال آینده  تجملی ترین خودرو تاریخ دارد.  در این مدل مطلقا فرمان وجود نداشته و سامانه هوشمند موسوم به النور Elenor کنترل آن را بر عهده خواهد داشت.  النور بر تمام اجسام محیط مالکان این خوردو تسلط داشته و با آنها ارتباط برقرا می کند. این سامانه تمامی امور  زندگی، تفریح و کار صاحبانش را برنامه ریزی کرده و مانند یک منشی عمل خواهد کرد.سامانه النور بخشی از برنامه رولزرویس به نام  فرش جادویی   Magic Carpet ride است که هنوز در حال تحقیق بوده و قرار است ناوبری اتوماتیک خودروهای رولزرویس را به ارمغان آورد. علاوه بر آن فرش جادویی مجهز به سطح بالایی از راحتی در حرکت روی جاده خواهد بود که با آن، لرزش های خودرو به صفر رسیده و سیستم تعلیق هوشمند، حالتی مانند سرخوردن روی سطح صیقلی را تداعی کند. بدین منظور رینگ های این خودرو به قطر 28 اینچ با پهنای لاستیک کمتر از 5 سانتیمتر،  متشکل از 65 قطعه آلومینیوم مستقل، ساخته شده است تا با حداقل تماس با جاده، رولزرویس را به نوعی بی وزنی نزدیک کند.بی ام و، مینی و رولزرویس چگونه خواهند بود؟بی ام و، مینی و رولزرویس چگونه خواهند بود؟بی ام و، مینی و رولزرویس چگونه خواهند بود؟بی ام و، مینی و رولزرویس چگونه خواهند بود؟
 3- Mini Next 100 Vision
طراحان مینی آینده، قول داده اند تا 100 سال دیگر، لذت خاص رانندگی مینی کوپر، برای راندن اسپرت و مسیرهای خارج جاده همانند مدل کلاسیک 1959 حفظ شود و به هیچ وجه فرمان و پدال ها حذف نشوند. از طرفی دیگر، همواره مینی خودروی محبوب علاقه مندان پیک نیک و سفر بوده است و بدین منظور در طرح مفهومی آن، شیشه جلو بسیار بزرگ و تا چراغ ها ادامه یافته و درها نیز  بسیار پهن  و به حالت کشویی طراحی شده اند تا لذت تماشای اطراف و لذت از محیط هرچه بیشتر شود.به عقیده مهندسین مینی کوپر،  در آینده و با رشد زندگی دیجیتال،  بخش اصلی رندگی افراد اشتراکی خواهد بود و دیگر خرید یک خودرو و نگهداری از آن در پارکینگ فراموش خواهد شد.  بنا به طرح مفهومی حاضر،  100 سال دیگر،  شبکه ای از علاقه مندان مینی طراحی می شود تا دیگر هیچ کس نیازی به خرید این خودرو نداشته باشد و در واقع تعداد زیادی از افراد به طور اشتراکی از آن استفاده خواهند کرد.به گفته آقای ون هایدونک Van Haydoonk مدیر بخش طراحی BMW در آینده مالکیت دیجیتال، افراد را قادر به استفاده از خودروها خواهد کرد و دیگر نیازی به پرداخت تمام مبلغ یک خودرو نیست. نرم افزاری به نام “کوپررایزر Cooperizer”  مشترکین مختلف مینی کوپر های آینده را تشخیص خواهد داد و  این خودرو را به هنگام  نزدیک شدن هرکدام از استفاده کنندگان، به سلیقه آنها تغییر می دهد.این تغییر شامل محل قرار گرفتن فرمان و پدال ها،  زاویه صندلی و بسیاری جزئیات دیگر خواهد بود. به عقیده طراحان مینی، در آینده خودروها به صورت فرمان سمت راست یا فرمان سمت چپ نخواهند بود و قابلیت جابه جایی این تجهیزات در هر خودرو به راحتی ممکن خواهد شد.بی ام و، مینی و رولزرویس چگونه خواهند بود؟بی ام و، مینی و رولزرویس چگونه خواهند بود؟بی ام و، مینی و رولزرویس چگونه خواهند بود؟

بی ام و، مینی و رولزرویس چگونه خواهند بود؟

بی ام و، مینی و رولزرویس چگونه خواهند بود؟

بی ام و، مینی و رولزرویس چگونه خواهند بود؟

نویسنده و مترجم: محمدرضا اشتری/فرادید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید