مدیر بازاریابی و فروش شرکت هامون نایزه: چشم انداز روشنی دیده نمی شود

0
447

شرکت هامون نایزه (هنیکو) با رویکرد تولید و تامین لوله و اتصالات چدن نشکن(داکتیل) برای پروژه های انتقال و توزیع آب و فاضلاب است این شرکت با ظرفیت 100 هزار تن در سال برای لوله های 80 تا 700 میلیمتر در اردیبهشت سال 1385 در فضایی به مساحت 24 هکتار در شهرستان کاشان با سرمایه گذاری بخش خصوصی تاسیس شده است. شرکت هامون نایزه در مهرماه سال 1387 تولید آزمایشی و از دی ماه همان سال تولید انبوه را آغاز کرده است.

علی زمان وزیری مدیر بازاریابی و فروش شرکت هامون نایزه درباره دستاوردهای این شرکت می گوید” تولید محصولات با کیفیت، با بهره گیری از جدیدترین و مدرن ترین تکنولوژی روز دنیا مطابق استانداردهای جهانی این صنعت مهمترین هدف ماست.”

عمده فعالیت های شما در چه بخش هایی متمرکز است و تولیدات شما چیست؟

عمده فعالیت ما در بخش آب و فاضلاب کشور جهت ایجاد شبکه های انتقال و توزیع آب و فاضلاب با ضریب اطمینان بسیار بالا در جهت حفاظت از سرمایه های ملی است. تولیدات ما همانطور که ذکر شد لوله و اتصالات از چدن نشکن است.

 

نیازهای خود در زمینه تجهیزات و تکنولوژی را چگونه تامین می کنید؟

از آنجایی که تکنولوژی صنعت ما بومی شده است به کمک واحد مهندسی و طراحی و واحد نوع آوری و توسعه شرکت نیازهای تجهیزاتی و تکنولوژیکی را از بازار داخل و خارج تهیه می کنیم.

 

بازار هدف شما عمدتا کجاست و موانع توسعه بازار را چه می دانید.

از آنجاییکه بطور کلی تمامی کشورهای منطقه ما در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارند دسترسی به بازار کشورهای اطراف مهمترین هدف شرکت است. در حال حاضر بازار صادرات محصولات شرکت به کشور اوکراین در مرز اروپا توسعه یافته است.

 

در بازاریابی و فروش محصولات  خود تا چه اندازه از فناوری های نوین نظیر اینترنت استفاده می کنید؟ استفاده از روش هایی نظیر تجارت الکترونیک چه تاثیری بر رشد و توسعه شرکت ها خواهد داشت؟

ما در این زمینه بسیار زیاد از فناوری های نوین نظیر اینترنت استفاده می کنیم چون به نظرم در دنیای ارتباطات امروز تجارت الکترونیکی آینده تجارت جهانی را خواهد ساخت.

 

در سال های اخیر به دلیل بروز مشکلات اقتصادی، برخی شرکت های تولیدی و صنعتی با مشکل تامین مواد اولیه، نقدینگی و فروش مواجه بوده اند، آیا شما هم با این مشکلات مواجه بوده اید برای گذر از آن چه راه حلی در پیش گرفته اید؟

تمام موارد ذکر شده فعالیت شرکت را در سال های اخیر دچار مشکلات شدیدی کرده است.

 

در چند سال گذشته، واردات برخی محصولات خارجی و عمدتا چینی، تولیدکنندگان را با مشکلاتی در زمینه فروش رو به رو کرده است، به نظر شما برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی چه باید کرد؟

فقط رقابت با تولید محصولات با کیفیت و قیمت مناسب می تواند شرکت های تولیدی را در رقابت موفق کند.

 

افزایش تورم و رکود اقتصادی هزینه برخی شرکت های داخلی را افزایش داده است در حالی که شرکت ها نمی توانند قیمت محصولات خود را به همان اندازه افزایش دهند. به نظر شما راه حل چیست؟

شرکت های تولیدی باید با اجرای برنامه های بهبود فرایند و استفاده از مزایای نسبی موجود با راندمان بسیار بالا، مشکلات اقتصادی را پشت سر بگذارند.

 

بعد از برجام، شرکت های بین المللی در تلاش برای حضور در بازار ایران هستند، به نظر شما برای جلوگیری از آسیب رسیدن به تولید داخلی، دولت باید چه اقداماتی پیش از ورود آنها انجام دهد و شرکت های داخلی باید چطور خود را با رقابت با آنها آماده کنند؟

همانطور که گفته شد شرکت های داخلی باید با افزایش و بهبود فرایند تولید خود را آماده کنند تا بتوانند با شرکت های بین المللی رقابت کنند چون ما در این راه هنوز با شرایط استاندارد جهانی فاصله داریم.

 

به نظر می رسد شرکت های داخلی علیرغم توافق هسته ای همچنان با مشکلاتی در نظام بانکی نظیر گشایش ال سی در بازرگانی خارجی و تامین سرمایه در حوزه داخلی دست و پنجه نرم می کنند؟ شما تا چه اندازه با این مشکلات درگیر هستید و راه برون رفت از آن را در چه می دانید؟

مهمترین مشکل و مانع صادرات محصولات ما موانع بانکی و تجارت جهانی است.

 

شرکت های داخلی برای حضور در بازارهای جهانی چه اقدامی باید انجام دهند و دولت در این زمینه اقداماتی باید انجام دهد؟

با توجه به هزینه زیاد شرکت در نمایشگاه های خارج از کشور و تبلیغات در  نمایشگاه های تجاری خارجی نیاز به کمک مالی دولت دارد و در این راه باید علاوه بر اختصاص بودجه یا جوایز، معافیت هایی نیز برای شرکت های در نظرگرفته شود.

 

آمار نشان می دهد با رفع تحریم های بین المللی شرایط اقتصاد ایران به سمت بهتر شدن پیش می رود، چشم انداز شما در بخش تولید برای آینده چگونه است؟

در حال حاضر چشم انداز روشنی در بهتر شدن اوضاع مشاهده نمی شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید