مهاب قدس به آفريقا رفت

0
235
پروژه شرکت مهاب قدس

 

به گزارش ماهنامه دستاورد صنعت؛ مهاب قدس، شرکت مهندسي ايراني گوي سبقت را از رقيبان سرسخت بين‌ المللي در پروژه‌ي تامين‌آب و آبرساني نيجريه ربود

مهاب قدس به عنوان نماينده‌ي مهندسي ميهن اسلامي‌مان توانست در میان 8 شرکت بسيار معتبر مهندسی مشاور آمریکایی، اروپایی و آفريقايي که در يك مناقصه مهم جهاني حضور داشتند به صورت كاملا” مستقل و با بالاترین امتیاز به عنوان شركت اول اين ارزيابي انتخاب و معرفي گردد.

روند رو به رشد صدور خدمات فني و مهندسي به كشورهاي دور و نزديك و افزوده شدن كشورهاي جديد به ليست درخواست كنندگان خدمات فني و مهندسي از ايران اسلامي، نشان از رونق گرفتن صادرات مغز افزار به عنوان يكي از مولفه‌هاي ممتاز در صادرات و رونق اقتصادي به شمار مي‌آيد. محك خوردن كالا و خدمات فني و مهندسي ايران در بازارهاي جهاني نيز باعث ارتقاي كيفيت آن شده و حضور در عرصه‌هاي بين‌المللي را تسهيل مي كند.

پس از گذشت 4 دهه، از پیروزی انقلای اسلامی ایران و با توجه به تمام مشکلات و موانعی كه برای خودکفایی و توانمندسازی کشورمان وجود داشت، متخصصان توانستند صنايع آب و نيرو با افزايش توان علمي و فني خود، به خودكفايي كامل دست يابند و برای توسعه و اجراي پروژه هاي ملي و فراملي، بی نیاز از حضورکشورهای خارجی ‌باشیم.

حال موضوع مهم و قابل توجه این است که این توانمندی نه تنها در داخل ایران بلکه به فراتر از مرزها رفته و ما شاهد صادرات علم و نیروی فنی مهندسی ایرانیان هستیم.

در همین راستا و با توجه به موضوع پر اهمیت “اقتصاد مقاومتی”، بار دیگر ایران توانست در عرصه بین­الملل افتخارآفرینی کرده و در رقابتي سنگين با شركت هاي بسيار معتبر اروپايي و آمريكايي همچون گروه بزرگ Enplan آمريكا، مشاورين باسابقه ي  Aims انگليس، شركت مهندسي مشاور Dolsar تركيه و مشاوران كارآزموده ي عرب همچون Spectrum لبنان و Studi Interntional امارات متحده‌ي عربي و گروه مشاورين بين الملليECG مصر، برنده‌ي يكي از پروژه­های مهم بین المللی و عظیم در حوزه تامین آب و آبرسانی باشد و پرچم پرافتخار جمهوري اسلامي ايران را در قاره‌ي كهن آفريقا به اهتزار درآورد.

اين برای نخستین بار است كه يك شركت مهندسي ايراني، به­عنوان مشاور، طراح و ناظر بر  اجراي یک پروژه عظیم تامین آب و آبرسانی در کشور نیجریه با فاینانس “بانک توسعه اسلامی” ( كه مركز آن در جده‌ عربستان است ) برگزیده مي‌شود.

شرکت “مهندسی مشاور مهاب قدس” از ايران هفته ي پيش طي مراسمي با طرف نيجريه‌يي قرارداد پروژه‌ي مشاوره، طراحي و نظارت مهندسي پروژه‌ي تامين آب ilesa در منطقه‌ي osun كشور نيجريه كه شامل احداث تصفيه خانه‌ي آب و تلمبه‌ي انتقال به ظرفيت 60 هزار متر مكعب در روز، سه مخزن 10 هزار متر مكعبي، خط انتقال آب تصفيه شده به طول 32 كيلومتر در اقطار بين 400 تا 800 ميلي متر مي‌باشد را به امضا رساند.

اسامی شرکتهای حاضر در اين رقابت به شرح زیر می­باشد:

  1. Mahab Ghodss Consulting Engineering co.
  2. Studi Interntional – Enplan Group
  3. Aims Consultants Limited – IBG Group
  4. Dolsar Engineering Inc. co – BriLikkalkinmaGrubu (BriLik Development Group)
  5. Spectrum Engineering Consultants
  6. Umar Munshi Associates – ALLot (Nigeria) Limited
  7. ECG Engineerin Consultants Group S.A
  8. Enviplan International Limited – Fithline Limited

اين موفقيت بي نظير در سايه ي بهره‌گيري از بهترين نخبگان و فارغ التحصيلان معتبرترين دانشگاه‌هاي ايران و جهان، توجه همزمان به كيفيت و كميت به عنوان دو رويكرد اساسي به واسطه‌ي مديريت مهندسي پروژه‌ها و جايگزيني خرد فردي با خرد جمعي در كليه‌ي تصميم گيري‌ها حاصل شده است .

تجلي صدور خدمات فني و مهندسي اين شركت در 26 پروژه در كشورهاي : عمان، سريلانكا، آلمان، هندوستان، آذربايجان، تاجيكستان، افغانستان، پاكستان، نيجريه، قطر، سوريه، آلباني، گينه و كشور مالي در سال‌هاي سخت اقتصادي و تحريم ها، دستاورد تحقق شعار و رويكرد مقام معظم رهبري در سال 96 مبني بر اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال است.

حال زمان آن فرا رسیده تا این موفقیت بزرگ و تازه را که موید “خودباوری”، هوش، استعداد و مدیریت ایرانی در همسویی با اهداف اقتصاد مقاوتی می­باشد را به ملت شریف ایران،  مديران وكارشناسان شركت مهاب قدس و فعالان صنعت آب كشور و تمامی علاقمندان به پیشرفتهای فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران، تبریک بگوییم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید