استراتژی بزرگترین تاکسی اینترنتی جهان

گام به گام با افزایش کیفیت و شناخت مخاطب

0
19
استراتژی بزرگترین تاکسی اینترنتی جهان

دستاورد صنعت / شما احتمالاً اوبر را بشناسید، مگر اینکه در غار زندگی کنید! اوبر یک اپلیکیشن درخواست سفر است که صنعت تاکسی‌رانی را برای همیشه تغییر داد. در حال حاضر با ارزش 95 میلیارد و 240 میلیون دلار از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا است. اما چه استراتژی‌هایی اوبر را تبدیل به غولی کرد که امروز می‌شناسیم؟

هوشمندانه عمل کنید
اگر می‌خواهید موفقیتی شبیه به اوبر داشته باشید باید محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید باکیفیت ‌‌‌‌باشد، در غیر این صورت تبلیغات و متقاعد کردن مشتریان برای استفاده از برندتان دشوار خواهد شد. خدمات اوبر آنقدر خاص بود که توجه تعداد زیادی را به خود جلب کرد، اما کافی نبود برای همین شرکت بازاریابی دهان به دهان را انتخاب کرد و به مردم سفرهای رایگان و تخفیف‌های ویژه هدیه داد تا آن‌ها را تشویق به استفاده از خدمات کند. از آنجایی که اولین تجربه سفر برای مشتریان آسان و لذت‌بخش بود ‌‌‌‌باعث شد وقتی به دوستان و خانواده خود رسیدند با شور و شوق از اوبر حرف بزنند و از آن تعریف کنند. چه بهتر از این که خود مشتری برایتان تبلیغ کند؟ پس تلاش کنید تا جایی در مکالمات روزمره مخاطبان داشته باشید.

متفاوت نگاه کنید
ممکن است با خود فکر کنید که خدماتی مانند تخفیف‌های ویژه خرج زیادی روی دستتان می‌گذارد و انجام دادنش منطقی نیست. اما زمانی که شما شرکت جدیدی تأسیس می‌کنید، هیچ دلیل و مدرکی برای شگفت‌انگیز بودن محصولتان ندارید و آدم‌های زیادی شما را نمی‌شناسند. پس به جای تلاش برای سود کردن در روز اول، بهترین کار این است که پول از دست بدهید تا در آینده پول بیشتری به دست آورید.
آیا می‌دانید اوبر چه زمانی به سود دهی رسید؟ در سال 2021، یعنی دوازده سال پس از تأسیس شرکت. پس اگر شما هم‌اکنون در حال شروع کسب‌وکاری هستید و از سرمایه‌ی کافی برخوردارید، ذهنیت خود را تغییر دهید و در شروع از خیر سود دهی بگذرید. فقط مطمئن شوید که برنامه مشخصی برای این کار دارید، در غیر این صورت استارت‌آپ خودتان را ورشکسته خواهید کرد!

خاطره‌سازی کنید
اوبر فقط به تخفیف‌ها بسنده نکرد و دست به کاری خلاقانه زد تا همیشه سر زبان‌ها باشد. سال 2015 بود که سرویس جدیدی را معرفی کرد. تصور کنید که در خانه یا محل کار هستید، روز خسته‌کننده‌ای را گذراندید و نیاز به استراحت دارید. در این‌جاست که اوبر وارد می‌شود و به دوستداران گربه‌ها فرصت می‌دهد تا ساعتی را با این موجودات بامزه سپری کنند. گربه‌ها از پناهگاه می‌آیند و نیاز به محبت و مهربانی دارند که به لطف اوبر این امر امکان پذیر شد. هزینه سفر هم صرف نگهداری از حیوانات بی‌سرپرست می‌شود. اوبر هر از گاهی هم مشتریان را با خوانندگان مشهور غافلگیر می‌کرد و لحظاتی خاص و فراموش‌نشدنی را به آن‌ها هدیه می‌داد. هر دوی این کمپین‌ها موجی از هیجان را در بین مخاطبان ایجاد کرد و روز به روز افراد بیشتری به خانواده بزرگ اوبر می‌پیوستند.

مخاطبان را بشناسید
اوبر یک شرکت جهانی است اما به این معنی نیست که در همه جا خدمات یکسانی دارد، چون آن را متناسب با نیاز مشتریان هر منطقه ارائه می‌دهد. برای مثال در هند ترافیک بسیار بیشتر از ایالات متحده است و مردم قدرت خرید کمتری دارند برای همین اوبر درخواست سفر با موتور را به گزینه‌های خود اضافه کرد. بنابراین، وقتی مدیریت کسب و کاری را بر عهده دارید ‌‌‌‌بسیار مهم است که جنبه‌های منحصر به فرد هر بازار را در نظر بگیرید و با توجه به تفاوت‌های فرهنگی و اقتصادی استراتژی مناسب را پیدا کنید.
جذب مشتریان جدید برای اوبر اهمیت زیادی دارد، در عین حال از مشتریان قدیمی هم غافل نمی‌شود و برای نگه‌داشتن آن‌ها پروژه‌ی وفاداری را به اپلیکیشن خود اضافه کرد. زمانی که مشتریان به اندازه کافی از اپلیکیشن استفاده می‌کنند، آنها تبدیل به کاربر ویژه می‌شوند. در این شرایط، شانس بیشتری برای سفر با راننده‌های برتر و امتیاز بالا دارند برای همین مردم به طور مداوم از اپلیکیشن استفاده می‌کنند. یکی دیگر از استراتژی‌های کلیدی اوبر این است که هر از گاهی با شرکت‌های دیگر همکاری دارد. رقابت‌های سالم برای موفقیت در کسب‌وکار خوب و ضروری است اما نیازی نیست با همه دشمن باشید. برای مثال اوبر در یک پروژه با متا شریک شد و کاربران به راحتی می‌توانستند از طریق فیسبوک درخواست سفر دهند. این کار نه تنها برای هر دو شرکت سودآور بود بلکه باعث شد مشتریان تجربه بهتری داشته باشند و اوبر برای همیشه یک پیشرو باقی بماند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید