تعرفه خدمات فنی مهندسی به روز شود

دکتر صالح اسکندری در رویداد ملی جایزه معماری شیخ بهایی

0
16
تعرفه خدمات فنی مهندسی به روز شود

تعرفه خدمات فنی مهندسی به روز شود/ ضرورت اصلاح قانون نظام مهندسی و پذیرش دانشجو در رشته های فنی مهندسی

به گزارش دستاورد صنعت ، دکتر « صالح اسکندری» در رویداد ملی جایزه معماری شیخ بهایی با حضور متخصصان این رشته برگزار شد ضمن تبریک روز معمار به مهندسان در رشته های مختلف برق، مکانیک، معماری، عمران، نقشه کشی، شهرسازی و ترافیک با اشاره به مقام و منزلت شیخ بهایی در تسلط به علوم و فنون زمان خود و نکته ای که در کشکول با تمثل به یکی از اشعار حافظ مبنی بر اجبار پدر به مهاجرت از بلاد عرب به بلاد عجم و تعامل با حکومت وقت در آن دوران گفت: امروز مهندسان ما و خانواده بزرگ معماران ما ناگزیر به تعامل با دولتها و مجالس در ادوار مختلف بوده و هستند چرا که شما پیش قراولان پیشرفت کشور هستید و قطعا زحمات شما در ۴۵ سال گذشته و در طول تاریخ این بوده است که شما ایران را “آباد آباد” کردید.

وی با بیان اینکه این آبادانی در قالب سدهای بزرگ،کارخانه های بزرگ، راه ها و پل ها و… مشاهده می‌کنیم.
دکتر اسکندری در ادامه با اشاره به گلایه ها و آسیب های کاری در حوزه کاری و انتظارات خانواده مهندسین از مسئولان گفت: یکی از مهمترین در خواست های جامعه مهندسین این است که در چرخه سیاستگذاری به عنوان ذینفعان اصلی در تمام مراحل این چرخه حضور داشته باشند. کاندیدای دور دوم انتخابات در ادامه گفت: اگر بخواهیم مشکلات جامعه مهندسین را خلاصه بکنیم در دو بخش معیشت و منزلت خلاصه می‌شود و در سال‌های اخیر این دو مقوله کمی زیر سوال رفته است.
جامعه مهندسین نگران هستند که چرا تعرفه های خدمات فنی و مهندسی متناسب با تعهدات و تکالیف آنها نیست و چرا این تعرفه ها به روز نمی شود.

مهندسان ما نگرانند که چرا در روند پذیرش دانشجو در رشته های فنی مهندسی هیچ نگاهی به نیاز بازار کار وجود ندارد و متناسب با بازار کار و آمایش آموزش عالی پذیرش دانشجو صورت نمی‌گیرد.

صالح اسکندری با اشاره به ضرورت اصلاح قانون نظام مهندسی مصوب سال ۱۳۷۴ گفت: در اصلاح و ارزیابی این قانون متناظر با اقتضائات و نیازهای روز حتما باید خانواده بزرگ مهندسی در کشور نقش اصلی را ایفا کنند و یکی از وظایف مجلس دوازدهم رفع نگرانی مهندسان در حوزه های مختلف و فعالان صنعت ساختمان به منظور رونق تولید و جهش ملی تولید مسکن است.

منبع: روند بازار

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید