رشد ۲۵ درصدی تولید فولاد خام ایران در ۶ ماهه نخست ۲۰۱۸

0
184

میزان تولید فولاد خام آسیا در نیمه اول سال ۲۰۱۸، ۶۱۳.۹ میلیون تن را نشان می دهد که رشد ۵.۲ درصد به همراه داشته است. در اروپا میزان تولید فولاد خام در این مدت ۸۷.۳ میلیون تن بوده است که تنها ۱.۶ درصد رشد را نشان می دهد.

تولید فولاد خام در ژوئن سال جاری به ۱۵۱.۴ میلیون تن رسید که رشد ۵.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

طبق گزارش انجمن جهانی فولاد میزان تولید فولاد خام در نیمه اول سال ۲۰۱۸، ۸۸۱.۵ میلیون تن بوده است که نسبت به نیمه اول سال ۲۰۱۷، رشد ۴.۶ درصدی را تجربه کرده است.

میزان تولید فولاد خام آسیا در نیمه اول سال ۲۰۱۸، ۶۱۳.۹ میلیون تن را نشان می دهد که رشد ۵.۲ درصد به همراه داشته است. در اروپا میزان تولید فولاد خام در این مدت ۸۷.۳ میلیون تن بوده است که تنها ۱.۶ درصد رشد را نشان می دهد.

در امریکای شمالی میزان تولید فولاد خام در شش ماه اول سال ۲۰۱۸، ۵۹ میلیون تن بوده که رشد ۲.۴ درصدی به خود دیده است.

تولید فولاد خام در کشورهای مشترک المنافع در نیمه اول سال هم رقم ۵۰.۵ میلیون تن را نشان می دهد. میزان تولید در این کشورها نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲.۸ درصد رشد داشته است.

چین مثل همیشه سردمدار تولید فولاد خام در جهان است. این کشور در ماه ژوئن امسال، ۸۰.۲ میلیون تن فولاد خام تولید کرده است که رشد ۷.۵ درصد را نشان می دهد. ژاپن با رشد ۴.۲ درصدی در تولید این محصول رقم ۸.۸ میلیون تن را به نمایش گذاشته است. میزان تولید در هند، کره حنوبی به ترتیب ۸.۷ و ۶.۱ میلیون تن بوده است.

در اتحادیه اروپا، ایتالیا ۲.۱ میلیون تن فولاد تولید کرد و تنها رشد ۱.۵ درصدی را شاهد بود. فرانسه ۱.۳ میلیون تن تولید، رکورد رشد ۴.۴ درصدی را ثبت کرد. ترکیه در ماه مورد بررسی، ۳ میلیون تن تولید فولاد خام داشته است. ترکیه با رشد ۰.۷ درصد در تولید کمترین میزان رشد در تولید این محصول را داشته است. اوکراین دیگر کشور اروپایی در ژوئن ۲۰۱۸ با رشد ۷.۵ درصدی، ۱.۷ میلیو تن فولاد خام تولید کرد.

میزان تولید فولادخام امریکا در این ماه تنها با رشد .۰۸ درصد به رقم ۶.۸ میلیون تن رسید.

 

 

میزان تولید فولاد خام ایران چقدر شد؟

انجمن جهانی فولاد گزارش داد که میزان تولید فولاد خام ایران در ۶ ماهه نخست ۲۰۱۸ میلادی، ۲۵.۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش شاتا از انجمن جهانی فولاد، میزان تولید فولاد ایران از ماه ژانویه تا ژوئن ۲۰۱۸ میلادی، ۱۲ میلیون و ۵۱۶ هزار تن بود. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی، ۹ میلیون و ۹۴۷ هزار تن بود.

ایران در ماه ژوئن ۲۰۱۸ میلادی، ۲ میلیون و ۸۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته میلادی (یک میلیون و ۷۸۵ هزار تن)، ۱۶.۵ درصد افزایش یافت.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید