سرمایه گذاری مایکروسافت در آموزش همگانی

مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ

0
45
سرمایه گذاری مایکروسافت در آموزش همگانی

شرکت مایکروسافت یکی از شرکت‌های بزرگ فعال در عرصه مسئولیت‌ اجتماعی است که در سال‌های گذشته در میان 10 شرکت برتر دنیا در این عرصه قرار داشت.
دستاورد صنعت / این شرکت که توسط بیل گیتس یکی از ثروتمندترین مردان دنیا راه‌اندازی شده است، با تولید کامپیوتر و نرم‌افزار زندگی مردم دنیا را به طور کلی تغییر داد. اما پیشرفت صنعتی و کسب ثروت تنها هدف این شرکت نبود.
از سال ۱۹۸۳ میلادی، شرکت مایکروسافت انجام مسولیت‌های اجتماعی را در دستور کار خود قرار داد و در آن سال ۱۷ هزار دلار برای فعالیت‌های خیریه اختصاص داد.
در وب سایت شرکت مایکروسافت در مورد دامنه مسولیت‌های اجتماعی انجام شده توسط این شرکت در سال‌های اخیر آمده است: «طی ۱۳ سال اخیر کارمندان شرکت مایکرسافت بیش از ۵ میلیون ساعت را به انجام کارهای داوطلبانه اختصاص داده‌اند و از این طریق به نیازمندان و کودکان کمک کرده‌اند.
Microsoft CSR and Sus tainability – Notesmatic
تا سال ۲۰۱۷، مجموع ارزش کمک‌های مالی ارایه شده توسط شرکت مایکروسافت برای کارهای خیریه‌ای و کمک به نیازمندان بالغ بر ۱.۶ میلیارد دلار بود و انتظار می‌رود تا انتهای امسال به بیش از ۲ میلیارد دلار برسد.»

برنامه بشر دوستانه مایکروسافت
شرکت مایکروسافت، برنامه‌ای تحت عنوان برنامه بشر دوستانه مایکروسافت دارد که بر مبنای آن با شرکت‌های غیرانتفاعی، دولت‌ها و کسب و کارها همکاری می‌کند و هدف از این همکاری ایجاد آینده‌ای است که در آن تمامی مردم دنیا بتوانند دانش، مهارت و فرصت لازم برای پیشرفت را داشته باشند.
تا سال ۲۰۱۷، مجموع ارزش کمک‌های مالی ارایه شده توسط شرکت مایکروسافت برای کارهای خیریه‌ای و کمک به نیازمندان بالغ بر ۱.۶ میلیارد دلار بود و انتظار می‌رود تا انتهای امسال به بیش از ۲ میلیارد دلار برسد.
در این مسیر مهارت‌آموزی، کسب علم و ایجاد فرصت دانش‌آموزی حرف اول را می‌زند و به همین دلیل است که بنیاد گیتس بخش زیادی از این بودجه را صرف ساخت مدرسه در کشورهای فقیر دنیا کرده است.
در وب سایت شرکت مایکروسافت در مورد این برنامه نوشته شده است: «ما فراهم کردن شرایطی برای کسب دانش و مهارت در زمینه استفاده از کامپیوتر، ارایه منابع مالی به موسسات غیرانتفاعی برای برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارمندان و افراد کم درآمد و انعقاد قرارداد مشارکت با سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی بزرگ در سراسر دنیا برای ایجاد فرصت‌های آموزش علوم کامپیوتری و نرم‌افزاری است.»
دلیل اهمیت آموزش علوم کامپیوتری و نرم‌افزاری نقش این علم در کسب فرصت شغلی و افزایش درآمد افراد اعلام شده است.


مترجم: محترم تقی نژاد

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید