مشکلات داخلی ما چند ماهه حل نمی شود

0
156

تولیدکنندگان و سازندگان تجهیزات صنعتی و پیمانکاران در سال های اخیر با مشکلات متعددی مواجه بوده اند. کمبود منابع مالی به خصوص بعد از رکود اقتصادی در اوایل دهه 1390 و تحریم های بانکی و نفتی از قدرت رقابت شرکت های ایرانی به شدت کم کرده است و آنها نتوانستند آنطور پیش بینی می کردند، برنامه های خود را عملی کنند. با وجود شرایط دشوار شرکت های ایرانی، امیدوارند با خروج اقتصاد کشور از رکود و رسیدن به برداشته شدن تحریم های بین المللی بعد از توافق با گروه پنج بعلاوه یک، راه برای فعالیت گسترده تر آنها فراهم شود.

برای آشنایی با مشکلاتی که شرکت های ایرانی در چند سال اخیر با آن رو به رو بوده اند مدیران چند شرکت مشکلات خود را در زمینه قراردادها، عدم پرداخت به موقع وجود قراردادها به خصوص با شرکت های دولتی،‌ بی ثباتی بازار ارز و هزینه های ناشی از آن بازگو کرده و پیش بینی خود را از وضعیت صنعتی کشور بعد از تفاهم هسته ای بیان کرده اند.

 پاسخ مهندس حمیدرضا صادقی ، مدیرعامل شرکت مشهد پمپ به سوال‌های نشریه دستاورد صنعت

مشکلات شما در چند سال اخیر چه بوده است ؟

الف. به دلیل تورم نیروهای اجرایی و اداری دائم با کسر بودجه برای تامین هزینه‌هایشان مواجه هستند که فشار غیر مستقیم آن برروی کارفرما می‌باشد و نگهدری نیروهای اجرایی و اداری مشکل شده است.
ب. اداره بیمه و تامین اجتماعی با افزایش درصد بیمه راهی برای تامین هزینه‌های خود پیدا نموده است ولی کارفرما این تورم را چگونه باید جبران نماید.
ج. اداره دارایی توجهی به مشکلات تولیدکننده‌ها ندارد. باتوجه به اینکه هر سال برای دریافت مبلغ مالیات از برج 2 و 3 اقدام لازم را انجام می‌داده و شرکت‌ها 12 ماه زمان را دارا بوده‌اند، این زمان را به 6ماه تقیل داده است. یعنی در سال 1394 مالیات دو سال(سالهای 1391 و 1392) را مطالبه کرده است.
د. هیچگونه حمایتی از طرف دولت وجود ندارد.

تفاهم ایران با گروه 5+1 چه تغییری در روند مشکلات در کوتاه مدت ایجاد می کند و برآورد شما از تحولات آینده صنعت چیست ؟

 مشکلات اصلی چندین ساله داخلی کشور ما در مدت زمان چند ماهه حل نخواهد شد و تحولات آینده صنعت مبهم به نظر می‌رسد.

آشنایی با شرکت مشهد پمپ

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید