مسئولیت‌های اجتماعی گوگل در حوزه محیط زیست

0
38
مسئولیت‌های اجتماعی گوگل در حوزه محیط زیست

دستاورد صنعت / گوگل برای جایگزین کردن انرژی مصرفی خود با انرژی های پاک هم سرمایه گذاری زیادی انجام داد و از سال ۲۰۱۷ تا سپتامبر سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۱۸ قرارداد برای ساخت مزارع انرژی بادی و خورشیدی امضا کرده است.
شرکت گوگل یکی از فعال‌ترین شرکت‌های دنیای تکنولوژی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است و در یک دهه گذشته بارها به عنوان برترین شرکت دنیا از نظر میزان سرمایه‌گذاری در این بخش شناخته شده است.
اخیرا این شرکت سرمایه‌گذاری‌های خود را روی حفاظت از محیط زیست متمرکز کرده است. طبق گزارش نشریه edie.net شرکت گوگل سرمایه‌گذاری زیادی در جهت افزایش بهره‌وری انرژی در مراکز پردازش داده‌های خود انجام داده است.
این شرکت در گزارش رسمی خود که ابتدای سال جاری منتشر کرد خبر داد راندمان مصرف انرژی در شرکت گوگل در سال ۲۰۱۹ دو برابر سال ۲۰۱۷ بوده است که نشان از موفقیت بزرگی دارد.

انرژی های نو
گوگل برای جایگزین کردن انرژی مصرفی خود با انرژی‌های پاک هم سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده و از سال ۲۰۱۷ تا سپتامبر سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۱۸ قرارداد برای ساخت مزارع انرژی بادی و خورشیدی امضا کرده است.
قرار است که بخشی از این مزارع برای تامین انرژی مورد نیاز شرکت گوگل کار کنند تا نیاز این شرکت به استفاده از برق تولید شده در نیروگاه‌های زغال سنگی و نفتی و گازی کم شود و بخش دیگر به تامین انرژی مورد نیاز مصرف‌کنندگان دیگر اختصاص یابد.

حمل و نقل سبز
دومین پروژه مهمی که شرکت گوگل در سال‌های اخیر روی آن سرمایه‌گذاری کرده است، پروژه حمل و نقل الکتریکی یا سبز است. افزایش سهم خودروهای الکتریکی در بازار، استفاده از متروهای فعال با برق و اضافه کردن دوچرخه به ناوگان حمل و نقل عمومی امریکا از جمله این طرح ها است.
استفاده آزمایشی از خودروهای الکتریکی به عنوان تاکسی در سان فرانسیسکو یکی از گام‌هایی بود که شرکت گوگل در جهت انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود در حوزه محیط زیست برداشت.

صنعت بازیافت
حوزه دیگری که گوگل روی آن متمرکز است، صنعت بازیافت و ضرورت توسعه این صنعت در دنیا است. طبق گزارش منتشر شده توسط نشریه edie.net مقامات گوگل بر این باورند باید وسایل تکنولوژیکی که وارد بازار می‌شوند و گوگل هم در عرضه آن نقش دارد، امکان بازیافت داشته باشند در غیر این صورت آسیب‌های زیست محیطی زیادی ایجاد می‌کنند و سالیان سال در طبیعت باقی می‌مانند. اگر ما نتوانیم از این تجهیزات دوباره استفاده کنیم ، چند ده سال آینده با زباله دان‌های بزرگ وسایل الکترونیکی مواجه خواهیم بود که سلامت انسان‌ها را نیز تهدید می‌کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید